پیام مدیرکل بهزیستی استان خوزستان به مناسبت روز جهانی نابینایان (روز عصای سفید)

مهران کریمیان ،مدیرکل بهزیستی استان خوزستان در پیامی بیست و چهارم مهرماه روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان متن پیام به شرح ذیل  است:

بسم الله الرحمن الرحیم


۱۵ اکتبر برابر با ۲۴ مهرماه به نام روز جهانی نابینایان یا عصای سفید نامگذاری شده است؛ عصای سفید نه تنها ابزاری برای حرکت و جهت‌یابی است بلکه نمادی است از اراده، استقلال، اعتماد به نفس و توانمندی افرادی است که با وجود چالش‌ها، با امید و انگیزه  به طور مستقل به زندگی ادامه می‌دهند.

همچنین روز جهانی نابینایان فرصتی است برای محترم شمردن حقوق اجتماعی نابینایان به عنوان عضوی از یک جامعه، ترویج آگاهی و مسئولیت پذیری همگانی در برابر حقوق نابینایان تا با فراهم کردن امکانات و حمایت‌های لازم، بتوانیم به صورت عادلانه تر و فراگیرتر به نیازهای طبیعی ایشان پاسخ بگوییم. 

نابینایان عزیز همواره ثابت کرده اند که محدودیت ها می توانند فرصتی برای بروز و ظهور سایر توانایی های انسان باشند؛ موفقیت ایشان در عرصه های علمی، هنری، ورزشی و اجتماعی گویای این حقیقت است که می توان با صبر و پشتکار بر چالش ها فائق آمد.

اینجانب فرا رسیدن روز جهانی نابینایان با شعار "دسترسی به فناوری، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان" را به تمامی نابینایان و کم بینایان عزیز و خانواده محترم ایشان و جامعه بزرگ حمایتگر آنها به ویژه همکاران خود در بهزیستی خوزستان صمیمانه تبریک عرض نموده و امیدوارم در پرتو همدلی و همیاری کلیه مسئولان و آحاد جامعه و نیز اجرای کامل قوانین موجود، بالاخص "قانون جامع حمایت از حقوق معلولان" بتوانیم در تعالی و پیشرفت این عزیزان که سرمایه های ارزشمند میهن اسلامی مان هستند سهیم باشیم.

مهران کریمیان

مدیر کل بهزیستی استان خوزستان

کد خبر 119737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد